Vėžio palytėtas šventinis laikotarpis

 

Daugeliui iš mūsų Kalėdos asociacijuojasi su šeimos ar draugų būriu, šventiniais pietumis ar vakarienėmis, užkandžiavimu, vaišinimusi nuo ryto iki sutemų. Tai – metas, kai švenčiame.

 

Tačiau sergant vėžiu, ypač gaunant aktyvų gydymą, sunkiai valdomas nuovargis yra dažnas palydovas. Ir tai tik vienas iš galimų gydymo šalutinių reiškinių. Vėžys ir jo gydymas gali reikšmingai sumažinti galimybes švęsti, mėgautis visu šventiniu šurmuliu.

 

Šventinė puota

 

Daugybė žmonių, sergančių vėžiu, susiduria su įvairiomis

valgymo problemomis, kurių gali būti viena ar kelios:

  • Apetito stoka

  • Pykinimu

  • Vidurių užkietėjimu

  • Pasikeitusiu skonio pojūčiu

 

Kalėdiniu laikotarpiu, kaip niekada anksčiau, galite jausti draugų ar

artimųjų raginimą valgyti, dar paragauti, tuomet kai jūs visai to nenorite. Raginimas – tai meilės, rūpesčio jumis kalba, nepaisant kaip labai tai gali jus erzinti.

Tačiau yra keletas patarimų, ką galima padaryti, siekiant sumažinti valgymo problemas. Net jeigu negalite suvalgyti tiek kiek įprasta, jūs vis dar galite mėgautis maistu.

 

Paprašykite, kad jums įdėtų mažesnę porciją. Visuomet geriau rinktis mažesnę porciją, nes tuomet galima pakartoti, jeigu tik norėtumėte. O prašymas papildyti – geriausias komplimentas virtuvės šefui!

 

Gaminimas

Maisto gaminimas gali dar labiau sumažinti norą valgyti. Kartais įvairūs maisto kvapai taip pat gali sukelti pykinimą, skatinti neigiamus pojūčius, todėl geriau pasitarkite ir paprašykite pagalbos greta esančių, kad jums šiemet nereikėtų gaminti.

 

Alkoholis

Daugybė žmonių nori pasimėgauti vyno taure ar kitu savo mėgstamu skoniu kalėdinės vakarienės metu. Tai gali padėti atsipalaiduoti. Vertinant bendrai – taurė vyno ar saikus kito mėgstamo gėrimo – nėra problema. Tačiau vertėtų pasiklausti gydančio gydytojo nuomonės, ypač jeigu šiuo metu vartojate vaistus. Kartais alkoholis gali sąveikauti su vaistais ir todėl savijauta ženkliai suprastės.

Taip pat svarbu prisiminti, kad greta mėgstamo gėrimo taurės, turi būti vandens stiklinė, kurią gurkšnosite, o ne paliksite pilną.

Nuovargis

Ilgalaikis, nuo poilsio kiekio nepriklausomas nuovargis - dažna problema tiek gydymo metu, tiek po jo. Svečiai namuose arba vykimas į svečius gali būti labai varginantis, tačiau būkite atviri ir nuoširdūs – pasakykite ir jus supras. Prieš šventinį susitikimą pailsėkite, duokite sau ramaus laiko susiruošti šventei ir būtinai pasipuoškite taip, kad mėgautumėtes savimi – moterims – pasidažyti, vyrams – pasisekti varlytę ar kaklaraištį, pasipuošti – tereikia nors truputį pasikeisti ir įsileisti šventę į širdį, negalvojant apie ligą. Nes tai – jūsų gyvenimas, gyvenkite jūs, o ne liga.

Pailsėkite ryte ar prieš pietus – tai suteiks daugiau jėgų tuomet kai vyks šventiniai susitikimai su artimaisiais. Jeigu esate pakviesti į vakarėlį – priimdami kvietimą suteiksite sau progą nukreipti mintis nuo ligos ir gydymo, turėti naujų temų pokalbiams, nesvarbu, kad pabūsite tik trumpą laiką. Pervargti nereikia ir laiku išeiti nėra gėdinga.

Jūsų jausmai

Kalėdos, kaip ir kitos didelės šventės, dažniausiai labai emocionalus laikotarpis visiems. Tai - laikotarpis, kai sustojame ir apgalvojame praėjusį laiką ir ateinančius metus: tai ką pavyko nuveikti, kas nutiko ir kokie darbai laukia kitąmet. Vėžio diagnozė ir apmąstymų laikotarpis gali skaudžiai priminti, kad nesate tokie sveiki, kaip norėtumėte būti. Ir tai gali sukelti daug įvairių sudėtingų jausmų.

Kiekvienas žmogus reaguoja ir įveikia skirtingai. Dalis žmonių šventiniu laikotarpiu tiesiog nori pamiršti viską, kas susiję su liga. Kitiems – tai naujų tikslų metas ir šeimos tradicijos bei šventimas tampa puikia alternatyva mintimis. Kai kuriems žmonėms reikia laiko apgalvoti tai, ką suteikė liga ir kas laukia ateityje.

Nėra gero ar blogo pasirinkimo. Galbūt norėsite rasti pokalbiui partnerį tarp šeimos narių ar draugų rato ir su juo aptarti savo išgyvenimus. Atviras, nuoširdus pokalbis apie tai, kaip jaučiatės, gali būti labai naudingas.

Paprasti būdai, kaip padėti sau:

Turėkite savo šventinį tempą ir nepersistenkite.

Darykite tiek, kiek jaučiate, kad norite.

Jeigu reikia – atsitraukite ir pailsėkite.

Leiskite kitiems padėti ir padaryti už jus.

Paprašykite mažų porcijų prie vaišių stalo.

Turėkite mėgstamų, naudingų užkandžių.

Mėgaukitės savimi.

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Twitter Icon