Search
  • Dainora Mačiulienė

Super maistas

„Taip valgyti – neįmanoma“, „valgau viską ir kada noriu, maistas neturi įtakos“ – tai vienos dažniausiai girdimų minčių apie mitybą kelionėje per vėžį. Apie tai kad maistas – jo pasirinkimas, gaminimo būdas ir net valgymo įpročiai yra svarbūs, kalbėjome ne kartą.


Šiandien norime parodyti kaip paprastais ir įprastai būdais savo mitybą galima praturtinti vadinamuoju „super maistu“ – pasižyminčiu sveikatai naudingomis savybėmis.




Kurkuminas – geriausiai žinomas dėl savo uždegimą slopinančio poveikio, padedančio aktyvinti imuninę sistemą. Rekomenduojama ciberžolę maišyti su geraisiais riebalais (augaliniais aliejais) ar žiupsneliu juodųjų pipirų, norint geresnio pasisavinimo iš virškinimo sistemos.




Saldžiosios bulvės – tai daug beta karotino ir vitamino A bei C turinčios daržovės, todėl yra vertinamos kaip stiprus natūralus antioksidantas, reikalingas ne tik stiprinti imuninę sistemą, bet ir sujungti laisvuosius radikalus. Taip pat naudingas skaidulų šaltinis, gerinantis virškinimo funkciją. Galite virti ar kepti orkaitėje kaip užkandį ar patiekti kaip garnyrą.



Pomidorai – daug antioksidantų turinti daržovė – vitaminų C, E, beta karoteno, likopeno, kurie ne tik stiprina imuninę sistemą, bet ir įrodyta kaip veiksminga priemonė, sumažinanti kelių vėžinių susirgimų riziką. Galima vartoti termiškai neapdorotas, tačiau daugiau suvalgysite trumpai patroškinę su alyvuogių aliejumi ir naudodami kaip namų gamybos padažą ar garnyrą.




Česnakas – turi unikalią cheminę medžiagą, vadinamą „alicinu“, kuri pasižymi bakterijas slopinančiu, priešgrybeliniu poveikiu, stiprinančiu imuninę sistemą. Geriausia vartoti – termiškai neapdorotus, traiškytus peilio plokščiaja dalimi arba pirštais ir su salotomis, padažais, troškiniais.






Imbieras – pasižymi žarnyno veiklą raminančiu poveikiu, taip pat uždegimą slopinančiomis savybėmis. Taip pat viena stipriausių natūralių imuninę sistemą aktyvinančių priemonių. Gerkite arbatą, naminį limonadą su citrina ir medumi ir taip ne tik gausite naudingų imbiero savybių, bet ir daugiau išgersite vandens.






Riešutai ir sėklos – migdolai, graikiniai riešutai, moliūgų sėklos, saulėgrąžos, sezamo sėklos, linų sėmenys – geriausi vitamino E, omega -3 riebiųjų rūgščių, cinko, seleno šaltiniai, kurie ne tik padeda kovoti su įvairiomis infekcijomis, bet ir stiprina imuninę sistemą.







Amla (Indiškasis lapainis) – tai dar mažai girdėtas, bet gausus vitamino C šaltinis, pasižymintis stipriomis antioksidacinėmis savybėmis. Iš miltelių galima gaminti natūralias, be pridėtinių saldiklių ir dažiklių, sultis, taip pat barstyti ant salotų, troškinių.








Neretai kyla klausimas – jeigu visi šie maisto produktai pasižymi priešuždegiminėmis savybėmis, yra stiprūs antioksidantai ir reikalingi imuninei sistemai, ar nevertėtų pakeisti į maisto papildus, ir taip gauti didesnes koncentracijas visų reikalingų medžiagų chemoterapijos metu ar po gydymo, kad atstatyti organizmą.

Perteklinė koncentracija antioksidantų ar mikroelementų, kurią galima gauti vartojant maisto papildus, tačiau nesant jų poreikiui, gali turėti neigiamos įtakos organizme vykstančioms reakcijoms, procesams, kurių nematome, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje sutrikdoma sveikatai būtina pusiausvyra.


Į maisto papildus reikėtų žiūrėti kaip vaistus – jie turi būti vartojami tuomet, kai yra nustatytas medžiagų trūkumas, kai dėl ligos neįmanoma užtikrinti pakankamos mitybos. Visais kitais atvejais – rekomenduojama pilnavertė, teisingai subalansuota mityba, užtikrinanti visų būtinų medžiagų įtraukimą į racioną.


329 views
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Twitter Icon