Search
  • Dainora Mačiulienė

Svorio mažėjimas gydymo metu

Vienas iš dažniausiai išsakomų nusiskundimų gydymo metu – blogas apetitas, todėl neretai nustatomas per greitas ar per didelis svorio netekimas, kuris turi neigiamos įtakos ne tik bendrai sveikatai, bet ir blogina gydymo rezultatus. Mityba ir normalaus svorio palaikymas yra būtina sąlyga padėti imuninei sistemai susitvarkyti su vėžinėmis ląstelėmis ir taip užtikrinti geresnius gydymo pasiekimus.


Paprasti patarimai kaip padėti sau išlaikyti normalų kūno svorį:

  • Valgykite mažesnėmis porcijomis, tačiau dažniau: jeigu jaučiate šleikštulį didelės porcijos vaizdas gali erzinti ir kelti stresą, valgyti tikrai nesinorės. Todėl rekomenduojama valgyti 5-6 kartus per dieną. Taip pat venkite skysčių valgio metu – gerkite tarp valgymų.

  • Būkite iš anksto pasiruošę: planuokite ir pasiruoškite savo patiekalus tuomet kai jaučiatės geriau, esate geros nuotaikos. Prieš pradedant gydymo kursą pasiruoškite savo mėgstamų patiekalų ir juos užšaldykite.

  • Pirmenybę teikite baltymams ir geriesiems riebalams: pirmiausia juos valgykite, vėliau vaisius ir daržoves. Tai užtikrins, kad gausite pakankamą kiekį amino rūgščių ir būtinų riebiųjų rūgščių, kurios būtinos atstatyti ir palaikyti imuninę sistemą po chemoterapijos ar spindulinės terapijos.

  • Turite sveikų ir skanių užkandžių, kuriuos valgydami gautumėte kuo daugiau naudingų medžiagų: turėkite ekologiško, be pridėtinio cukraus riešutų sviesto, kurį užsitepkite ant pilno grūdo bandelės, išsivirkite kiaušinį, pasiruoškite daržovių lazdelių ir humus užtepėlės, įvairios uogos su natūraliu jogurtu ir sėklomis bus puikus ir lengvas užkandis. Tarp pagrindinių valgymų išbandykite augalinio pagrindo kokteilius, tačiau jais nepakeiskite pagrindinių patiekalų.

  • Būkite fiziškai aktyvūs, tačiau jeigu jaučiatės blogai venkite intensyvių kardio pratimų, verčiau rinkitės raumenų jėgą stiprinančias treniruotes, jogą, intensyvų vaikščiojimą. Pradėkite nuo vienos treniruotės bent kas dvi dienas.

  • Pasitelkite į pagalbą ir draugiją artimuosius ir draugus – paprašykite, kad jums pagamintų skanių patiekalų, gražiai padengtų stalą. Skoningai, spalvingai patiektas maistas siunčia signalus apie malonumą valgyti, todėl estetiškai patiekta košė ar gaivios geltonos spalvos troškinys kels ženkliai didesnį apetitą. Neatsisakykite pagalbos.

  • Pasidomėkite iš kur galėtumėte užsisakyti sveiko, jums tinkamo ir mėgstamo maisto.


Tai bendros rekomendacijos, geriausius rezultatus pasieksite turėdami individualiai jums parinktus patarimus ir gyvensenos planus, todėl visuomet rekomenduojame pasitarti su specialistu.




0 views
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Twitter Icon